čtvrtek 31. října 2013

Vínečko bílé...a taky červené

Už několik měsíců jsme se s holkama domlouvaly, že si uděláme dámský víkend, zajedeme si do nějakého sklípku na Moravu, okoštujeme víno, naložíme se do wellness apod. No, první termín v srpnu nám vůbec nevyšel, a tak jsme se začaly domlouvat na říjnu. Netuším, jak se to stalo, ale z dámského víkendu se nakonec stal výlet párů :)
Tomáš, Veru, Luci, Nadav, Luci, Jája, Kořka, Tom, Ofer a Karol za objektivem
Domluvili jsme se na poslední říjnový prodloužený víkend, zamluvili si vše v Mikulově a vyrazili.
Bohužel nám nepřála naše politická situace, a tak jsme v pátek všichni šli povinně volit a na Moravu odjížděli až v sobotu. Zároveň s námi cestovala úplně celá Praha, takže dostat se od nás, z centra, na 30. kilometr dálnice D1 trvalo asi jen hodinku a půl... :) A opravy dálnice nás brzdily co chvilku. Takže místo toho, abychom kolem 13h byli v Mikulově, jsme dorazili až před čtvrtou.
Ubytování jsme měli v malém penzionku (naše desetičlenná parta zabrala víc než polovinu pokojů!) prakticky v centru Mikolova, odkud jsme se vydali hned na procházku na Svatý Kopeček. Počasí nám přálo, a tak byl před námi Mikulov jak na dlani v jasných podzimních barvách. Po několikakilometrové procházce (aby to neznělo přehnaně, tak to mohly být tak 3-4km) jsme se obloukem vrátili zpátky do penzionu, abychom si malinko odpočinuli před následující ochutnávkou...
Prvním a posledním úkolem bylo najít sklípek. Název Pod kozím hrádkem napovídal, kde hledat, přesto nám to chvilku trvalo (a že je Mikulov obří město! :)). Před sklípkem čekal pan Solařík, odchytil nás a usadil nás ve své jeskyni - ne, nedá se tomu říkat klasický sklípek, jelikož byl vytesán do skály a ze stropu i na stěnách na nás koukala černá skála. Začali jsme pomalinku ochutnávat místní Rulandské šedé a postupně se učili místní pravidla (jako: "Sám si nalévá jen alkoholik", "Co se stalo v ďůrce, zůstane v ďůrce", "Červené vínečko je jen pro chlapy - ono léčí srdéčko a to ženské nemají, tak ho nepotřebují" apod.). Někdy kolem desáté večer jsme se dostali do ďůrky i my (byla moc malá na to, aby pojala všechny hosty sklípku, takže jsme šli na etapy). A párty ve sklípku byla super - pan Solařík se nám nesnažil vštípit žádné someliérské kousky, ale hezky vyprávěl o vínečku, rodinné historky a místní zvyky a výborně nás bavil po celé dvě hodinky. Ochutnali jsme 6 bílých vín a 2 červená a nebyla by to párty, kdyby nedošlo i na tvrdé - tři druhy vínovice s námi hezky zamávaly :)
Jelikož jsme začali s koštováním už v 18h, po půlnoci jsme začali odpadávat a postupně jsme se vytráceli do postýlek. Ráno jsme totiž potřebovali stihnout snídani! Po snídani jsme se vypravili na detoxikační procházku na nejvyšší vrchol Pavlovských vrchů - na Děvín. Prošli jsme jej snad křížem krážem a unavení po 8 kilometrech hore kopcem dole kopcem jsme se usadili snad v jediné hospodě v Pavlově na pozdní oběd.
Z něj jsme spěchali zpátky do Mikulova, abychom si stihli zabalit věci a vypravit se na malý výlet do Rakouska. Protože po tak namáhavém výkonu je přeci jen potřeba si pořádně odpočinout a k tomu jsou nejlepší termální lázně! Do Laa an der Thaya to bylo jen 30km a ty tři hodinky v horké vodě byly naprosto dokonalé. Do lázní nás jelo jen 8 - všechny páry, takže ani o romantiku nebyla nouze.
Na večeři jsme už byli zpátky v Mikulově a zakončili jsme ji malou party u nás na pokoji. No, uznávám, to víno jsem si původně kupovala pro vlastní spotřebu, ale takhle se aspoň nezkazilo:)
V pondělí jsme se ráno rozloučili a každé auto (byli jsme třemi:)) vyrazilo po vlastní ose.
Náš "Kořkovůz" vyrazil zpět do Prahy přes Třebíč, kde jsme naši procházku po památkách zakončili v místní cukrárně.

Celkové zhodnocení? Prodloužený víkend byl naprosto super - vtipná ochutnávka vína, příjemný a nenáročný program a hlavně skvělá parta pohodových lidí. Víc takových víkendů!!! (A další se už blíží;))

TIPS:
Ubytování: U Svatého Urbana, 500 Kč/os/noc se snídaní - pěkný malinký penzion se zrekonstruovanými pokoji (většina je hodně malinká) - www.svurban.cz
Pod Kozím hrádkem - sklípek s velice příjemným posezením a úsměvnou degustací, 500-550 Kč/ večer (v ceně nápoje, večeře, drobné občerstvení a degustace), www.podkozimhradkem.cz