čtvrtek 17. listopadu 2011

Den 9: Ohromující Pacifik

Přiznávám, sem tam jsem Toma k něčemu donutila. Tak třeba tentokrát - Tom se naprosto zamiloval do vodopádů Llanos de Cortés a neustále mě přesvědčoval, že si tu 50 km dlouhou zajížďku uděláme jen proto, abychom tam mohli strávit více času než posledně. Naproti tomu, já chtěla vyrazit rovnou k Pacifiku a spíše než válet se u vodopádů, tak se válet na pláži. Končila nám totiž ta mega aktivní část dovolené a začínala ta válecí... :-)
První momenty na Playa Panamá
Z Libérie je to na pláž jenom kousek, takže když jsme brzo ráno vyjeli, tak už v 9 am jsme se váleli na liduprázdné Playa Panamá. Playa Panamá je jednou z pláží zátoky Culebra v zálivu Papagayo a kolem ní je jen pár luxusních hotelů...takže je liduprázdná prakticky pořád. To nás trošinku děsilo, zvláště potom, co jsme vystoupili z auta a snesla se na nás smršť drobků od místních veverek - asi jim tam chyběli turisti, které by mohly otravovat :-)
Playa Panamá v celé své kráse
Na Playa Panamá jsme vydrželi asi 2 hodiny - já se jako obvykle opalovala a Tom se jako obvykle schovával ve stínu. Zátoka je v těchto místech hodně mělká, takže jsem v moři musela ujít snad 200 metrů a pořád jsem měla vodu sotva nad kolena. Divoká příroda je tady úplně všude - na druhém konci pláže přistálo hejno pelikánů. Kolem 11am začalo už i mě být příliš horko (a to je co říct :-)), tak jsme vyrazili na procházku - omrknout celou pláž...když si člověk zvykne na ten tmavý písek, tak je Playa Panamá naprosto nádherná široká, čistá a téměř dokonalá pláž.
A ještě naposled Playa Panamá a záliv Culebra
Ubytování v luxusních hotelech nebývá v našich plánech, takže se většinou snažíme najít malé místní hotýlky. Na Playa Panamá nic takového není, tak jsme se vydali o pár kilometrů zpátky do Playa Hermosa. Playa Hermosa už není jen pláž, ale také malá vesnička a spousta hotelů a hotýlků všech cenových kategorií. My už předem měli vytipovaný Iguana Inn a nemohli jsme udělat lépe... Malý hotýlek s malým bazénkem, který nevyužívají jen místní hosté, ale také okolní ptactvo, když se potřebuje zchladit :-) Opice na všech okolních stromech, leguáni na střeše a pláž sotva 1 minutu chůze vytváří z Iguana Inn to pravé ořechové. Takže jsme se ubytovali a vyrazili prozkoumat místní pláž - tady bylo oproti Playa Panamá přímo narváno...bylo tam asi 20-30 lidí :-)
Opět jsme prochodili skoro celou pláž a největší zajímavostí, která nás pobavila, byl pokus Kostaričanů dostat loď z auta na vodu. Auto jim u toho trošinku zapadlo do mokrého písku a pak se ani nehlo...a kolem stálo asi 8 chlapů a všichni byli strašně chytří a radili co s tím...no prostě Kocourkov jak vyšitý :-).
Kocourkov na Playa Hermosa

Pozdě odpoledne jsme se vydali na obhlídku poslední z trojice místních velkých pláží - do Playa del Coco. Tahle vesnička byla pomalu více americká než kostarická, plná obchůdků se suvenýry, cestovních kanceláří apod. My jsme tu zase objevili Sodu, takže jsme si dali pozdní oběd, prohlíli si pláž, suvenýry, koupili pohledy a vyrazili zpátky do Playa Hermosa, abychom stihli západ slunce...
Playa del Coco
Ačkoli nám v přímém sledování západu slunce bránila zátoka, přesto nebe nádherně měnilo barvy...
Západ slunce na Playa Hermosa

TIPS:
Ubytování - Iguana Inn, Playa Hermosa, 30 USD/pokoj s privátním sociálním zařízením, bazénem, mini kuchyňkou. K Iguanna Inn se dostanete tak, že z hlavní cesty odbočíte doleva do "Playa Hermosa Segunda entrada" neboli Playa Hermosa druhý vstup. Vesnice je totiž rozdělena na 2 části: do jihozápadní se dostanete prvním vstupem, do severovýchodní druhým vstupem. Oba vstupy jsou jen kolmé odbočky od hlavní cesty k moři. Iguana Inn se nachází necelých 100 m před pláží na levé straně. První dům, který je vidět ze silnice obývají majitelé, ubytování pro hosty je za domem v zahradě.