středa 19. listopadu 2014

Argentina 14: Válení se u vodopádu

Včera večer Kořka s Jájou vykřikovali, že nejsou žádný másla a že dnes zvládnou poslední jednodenní trek, který se v El Chalténu dá udělat. Že si vyšlápnou na Lomo del Pligue Tumbado (zpáteční cesta cca 25 km) a že to stihnou tak, aby v 18h s námi nastupovali do autobusu. Proto jsme byli hodně překvapení, když jsme je ráno potkali na snídani:) Prý vstali v 6.30 ráno, koukli z okna a že to vypadalo, že bude hodně škaredě, tak raději vyměnili třetí náročný trek za malou krátkou procházku a velké celodenní nicnedělání s námi.
Po snídani šampionů (opět vajíčka a marmeláda z calafate:)), jsme si snesli dolů všechny věci, odevzdali klíče od pokojů, zaplatili ubytování (mimochodem, když platíte v hotovosti, tak po vás ani nechtějí zaplatit DPH, což je ve finále docela výhodné!) a jako správní turisti vyrazili ven v 10 hodin. Dnešní cíl - dvacetimetrový vodopád Chorrillo del Salto.

Dnes bylo krásně. Modrá téměř vymetená obloha, sluníčko pálilo a vítr se snažil, aby ta procházka po prašné silnici (njn, z El Chalténu dál už asfalt není) byla co nejpříjemnější. Naštěstí to od konce vesnice k odbočce na vodopád je jenom 2 km, a pak se dalo buď pokračovat po silnici nebo jít lesní pěšinou vedoucí podél silnice. Do cíle už to byly jen další 2 km.

Ať si kdo chce, říká co chce, tentokrát jsme opravdu vyrazili pozdě. Ale světe div se, zase jsme byli u vodopádů skoro sami a až po nás dorazily velké skupiny (které se tam nechaly dovézt autobusem! Z parkoviště to bylo sotva 100 m!).

A protože jsme byli u vodopádu sami, tak jsme si zablbli, udělali spoustu fotek, různě brodili řeku a lozili po kamenech a prostě si užívali... až jsme se vyřádili, tak jsme si našli pohodlná místečka a odpočívali. Skoro všichni usnuli :)

Zpátky do vesnice to byly jen ty 4km, což jsme za hodinku v klidu zvládli. Měli jsme ale dost času, tak jsme se rozhodli zastavit na sladký oběd a maté :)

Do odjezdu autobusu jsme měli stále ještě nějaké 3 hodiny a protože se počasí umoudřovalo, vydali jsme se znovu na vyhlídku Mirador de los Cóndores. A vyplatilo se! Už když jsme pomalu a jistě stoupali nahoru, začala se z mraků vynořovat Cerro Torre.

V 18h jsme poslušně nastoupili do busu, zamávali nádherným horám a ještě následující dvě hodiny si užívali výhled jak na Cerro Torre, tak na Mt Fitz Roy. Jo, je to zákon schválnosti, že až dnes byly obě hory dokonale k vidění. Kromě patagonských plání byly hojně k vidění jak lamy guanaco, tak i pštrosy.

Prostě to není fér, ale sotva odjedeme, tak jsou obě hory vidět i ze vzdálenosti cca 100 km!!!

Ubytovali jsme se opět v Hostelu Austral, zařídili si check-in na zítřejší let do Trelew, konečně vyřídili reklamaci zpoždění zavazadel a odpověděli hotelu v Mendoze. A po desáté už jsme spokojeně seděli v našem oblíbeném bistru La Fonda. Prostě pohoda jazz :)

TIPS:
Chorrillo del Salto - cca 4km od El Chalténu, velmi jednoduchá a nenáročná trasa. Doporučuji k vodopádu přijít před polednem, kdy na něj ještě svítí slunce, po poledni už je schovaný ve stínu okolních skal...
Odjezdová taxa - 5 pesos/os. Platí se daň za použití odjezdového terminálu v El Chalténu. Ačkoli je to jen střecha a 3 stěny :-)
La Waflería Rivendel - Avenida San Martín 640, El Chaltén, Argentina. www