pondělí 24. listopadu 2014

Argentina 19: A zase o něco víc na sever

Další přejezdový den je tady (a to ještě nevím, že dnes to bude náročnější :)). Ale hezky popořadě. Ráno jsme s Tomem šli vrátit auto našemu mafiánovi Alexisovi, ten se na něj jen podíval, usmál se na nás a vrátil nám bianco šek. Takže asi všechno dobrý :)
Jsme sbalení a vycházíme na malou procházku po městě a za suvenýry. Začínáme na Plaza de Puerto Madryn a pomalu postupujeme k moři. Zamířili jsme na molo, abychom se po něm prošli a podívali se na město - z toho mola je na město opravdu nádherný výhled!

Plaza de Puerto Madryn
Molo v Puerto Madryn

Puerto Madryn

Suvenýry jsme taky stihli, prošli jsme spoustu obchůdků, koupili pohledy, náušnice ve tvaru velryby a další drobnosti. Cestovní ruch se podpořit musí :)

V 11:30 už jsme zpátky před apartmánem, vyzvedli jsme si zavazadla a čekáme na odvoz na letiště (stejně jako při cestě sem jsme si objednali odvoz). Tyhle přepravní společnosti ale vozí lidi na letiště 2h před plánovaným časem odletu. A to na letišti, kde není vůbec nic, je opravdu brzo. Nebo ne? Na bezpečnostní kontrole byla totiž hrozná fronta, která se téměř nehýbala. Stoupli jsme si do ní a přemýšleli, co jim tak trvá? Pak jsme na to přišli! Oni tady nemají počítač, ve kterém by letenku zkontrolovali, ale mají vytištěné super dlouhé papíry se jmény všech cestujících na dnešních letech a každé jméno v nich hledají a až jej najdou, tak si jej odškrtnou:) Ať žijí moderní technologie!
A to nebylo vše! Mini čekárna byla společná pro všechny 3 dnešní lety. Ovšem místo obrazovky hlásající, který let je právě odbavován, tam byla paní, která křičela na celou místnost, který let má projít ven! :) Opravdu jsme se cítili jak v 21.století! A jelikož je tohle letiště opravdu miniaturní - nástup do letadla byl pěknou procházkou po ranveji :)

Stejně jako ze Sao Paola jsme tentokrát letěli se společností Austral, která má lepší letadla - jsou tam jen 4 sedadla v řadě (po dvou rozdělená uličkou), takže jsme se pohodlně usadili a dvouhodinový let do Buenos Aires nám utekl opravdu rychle.

Vlevo: Trelew, vpravo: Puerto Madryn

Přílet do Buenos Aires

Jelikož jsme do Buenos Aires dorazili včas, získali jsme tím několik hodin na procházku. Nejdříve jsme se tedy ArBusem přesunuli na autobusové nádraží Retiro a tam nám trvalo asi 20 minut, než jsme našli úschovnu zavazadel. Odložili jsme si krosny a pěšky vyrazili do víru velkoměsta.

Během dvouhodinové procházky jsme vyrazili směr Puerto Madero, tedy bývalý přístav, který je dnes přebudován na promenády a novou moderní čtvrť. Nejdříve jsme potkali krásný třístěžňový křižník u terminálu Buquebus. A pak už jsme byli v Puerto Maderu. Slunce, mraky a podvečer vytvářely překrásnou atmosféru. Obešli jsme jen nádrž č.4, jelikož jsme neměli dostatek času.

Puerto Madero

Vlevo: Puente de la Mujer, vpravo: Buque Museo Corbeta A.R.A. "Uruguay"

Cestou zpátky jsme objevili Burger King a jelikož nás čekala další noc v autobuse, tak jsme tam zamířili se najíst. Zpátky jsme pak přidali do kroku a v 19:35 si už vyzvedávali svá zavazadla a hledali odkud náš autobus společnosti Andesmar odjíždí.
Po 30 minutách čekání přijel přesně na čas a my místo dolů zamířili nahoru. A už první dojem byl mnohem lepší než u Crucero del Norte. Byly tam pěkné kožené sedačky, uvítání stevardem, seznámení se všemi službami a bylo tam opravdu čisto. Tak dobrou noc a zítra ráno se na nás snad usměje Mendoza. :)

TIPS:
Doprava letiště Trelew - Puerto Madryn - 585 pesos / 5 osob. Objednávali jsme přes internet www.transferpmy.com (při objednávce online 10% sleva).
Guardaequipaje - 20 pesos/hod. Skrývá se pod Puente 3, ale vstoupit se do spodního patra buď přes Puente 2 nebo Puente 4, pak vyjít ven a venkem vstoupit pod Puente 3. Tam se skrývá bezpečnostní kontrola (rám) a až pak člověk může jít hledat místnůstku na úschovu zavazadel.
Buque Museo Corbeta A.R.A. "Uruguay" - www
Andesmar - 745 pesos/os. Hodně pohodlná cesta. Jídlo bylo mnohem lepší než v Crucero del Norte. Dostali jsme docela dobrou večeři a ráno snídani. A dojeli jsme na čas. Jízdenku jsme si kupovali 2 měsíce předem přes internet. Jediné co, tak bylo potřeba elektronickou jízdenku včas vyměnit za jejich oficiální - a to lze pouze v kanceláři na nádraží.