neděle 9. listopadu 2014

Argentina 4: Las Cataratas del Iguazú

Většina lidí si představuje, že na dovolené nebude brzo vstávat. Jelikož my nejsme "většina" a protože jsme chtěli něco vidět, zažít a zkusit, museli jsme si několikrát v průběhu výletu přivstat.
Tak jako dnes. S Victorem jsme se totiž včera domluvili, že nás vyzvedne v 7:30 ráno a odveze zase do parku. Tam jsme měli asi 2,5h, protože na 10:50 jsme měli objednanou a zaplacenou projížďku lodí. Řekli jsme si, že zkusíme štěstí a projdeme se pralesem po cestě Sendero Macuco, která vede 4 km až k břehu řeky Iguazú a k vodopádu Salto Arrechea. Sotva jsme vstoupili na stezku, stala se z nás snídaně pro místní komáry. Takže jsme nelenili, vytáhli Deet a od hlavy až k patě se namazali. Vyplatilo se to, od komárů byl pokoj.
Sendero Macuco a vodopád Salto Arrechea

Byli jsme tam ráno, hned po otvíračce, skoro jako první a doufali jsme, že se nám podaří vidět nějaká zvířátka. Bohužel, zvuků jsme slyšeli spoustu, ale opici nezahlédli ani jednu :( Vodopád Arrechea je krásný a kdyby nebyl u vodopádů Iguazú, tak by se mohl těšit oblibě, ale v jejich stínu je to jen takový malý potůček... Bohužel jsme se u vodopádu trošinku zdrželi, takže jsme velice rychlým tempem vyrazili k přístavu, abychom stihli naši objednanou loď...
Všechny věci jsme si schovali do nepromokavých pytlů, oblékli si neforemné plovací vesty a usadili se na loď, abychom zažili tzv. "Vodní dobrodružství". To je asi jen 15 minut dlouhá plavba kolem vodopádů. Ale popravdě je to mnohem víc. Je to děsná sranda a životní zážitek. Kapitán totiž loď nasměřuje i přímo do vodopádů a během pár sekund jste totálně promočení :) Opravdu super akce, která za ty peníze stojí.
Po projížďce bylo teprve kolem poledne a do srazu z Victorem jsme měli ještě 3 hodiny, takže jsme se vydali znovu prozkoumat všechny cestičky okolo vodopádů. Ostatní vypadali, že už se vodopádů nabažili...já bych tam mohla sedět ještě týden a kochat se tou neuvěřitelnou krásou. Ale Victor na nás čekal a s tím i další výlet, takže jsme museli jít.
No, výlet. Victor nás zavezl na letiště. Chtěli jsme totiž zjistit, jak se věci mají s Kořkovým batohem. Na malinkém letišti nemají aerolinky ani kancelář, takže jsme se na check-in přepážce poptali po nějakém šéfovi. Odpovědí nám byl telefonát a oznámení, že je na cestě si s námi promluvit. Čekali jsme 10min a nikdo nešel, takže jsme začali být nepříjemní a situace se vyřešila příchodem šéfky, která se nám omluvila za čekání. Volala totiž do Buenos Aires, aby zjistila, co je s naším batohem. A přinesla super zprávu - prý batoh právě nastupuje do letadla a večer kolem šesté-sedmé by měl dorazit k nám... Sláva! (jestli to teda je pravda)
Tak není! 19:00 pryč a batoh nikde. Bohužel. Dohodli jsme se, že prostě počkáme; volat na letiště budeme až ráno. A abychom nečekali na pokoji, vyrazili jsme hledat něco k večeři...ideálně empanadas. Našli jsme ulici plnou barů, našli jsme tržiště a nakonec jsme našli bistro, kam chodí místní a kde mají asi 10 druhů empanadas. Objednali jsme si je tedy s sebou a hned několik druhů - na vyzkoušení - a doma jsme si na nich pochutnali.
Večerní důvod k oslavě se ale přece jen našel - Kořkova krosna dorazila!!! Sice na letadlo sedla už ve čtyři odpoledne, ale k nám se dostala až o půl jedenácté večer. A to mě ještě týpek, co ji přivezl, chtěl připravit o jediný papír/důkaz, že se naše zavazadla zpozdila o více než 24h a tedy naši jedinou šanci o odškodnění... a 100 dolarů pro jednoho mi za tu hádku s panem řidičem stálo... :)

TIPS:
Parque Nacional Iguazú - 107,5 ARS/os./snížené vstupné za druhý den následující ihned po prvním dni. Abyste dostali snížené vstupné je potřeba si první den při odchodu z parku nechat orazítkovat vstupenku a nahlásit k ní svoje jméno. Druhý den je pak potřeba ukázat pas s daným jménem.
Iguazú Jungle - jediná agentura, která pořádá v parku výlety. www
Paseo Aventura Náutica - 270 ARS/os. Jedná se o 15min na lodi, která vás zaveze jednak se trochu blíže podívat na Ďáblův chřtán, jednak si užít sílu vody některých vodopádů. Rozhodně to byl výlet, co za ty peníze stál. Před naloděním vám dají vodotěsný vak na věci a záchranou vestu. www